Krizové situace ve škole – jak jim předcházet, jak jim čelit a jak je řešit

Kód: 538
Neohodnoceno
ZDARMAZDARMA
Ikonka konference
1 190 Kč
Skladem

Jak předcházet krizovým situacím mezi žáky základních a středních škol, jak je řešit v jejich akutní fázi a jak následně pracovat se třídou, kde k nějaké krizi došlo.

1. prosince 2022

Detailní informace

Detailní popis produktu

Psychické potíže mezi žáky základních a středních škol nejsou dnes ničím výjimečným. Řada z nich se potýká s problémy v osobním či rodinném životě. Uplynulé dva roky v souvislosti s pandemií Covid-19 či válkou na Ukrajině psychické pohodě napříč společností také nepřispěly.

Tyto obtíže či jen určitá nepohoda se mohou projevit i během školního vyučování, kde si s jejich projevy pedagogové, asistenti pedagoga a další zúčastnění pracovníci musí poradit. V rámci této konference se pokusíme poskytnout návod, jak s těmito jevy pracovat v různých fázích a na různých úrovních – jak krizovým situacím předcházet, jak je řešit v jejich akutní fázi, jak následně pracovat se třídou, kde k nějaké krizi došlo. Pozornost bude věnována i nastavení systému práce s krizí v rámci školy a kdy a jak spolupracovat s dalšími odborníky a institucemi.

 

Obsah:

9.00–9.05        Zahájení

9.05–10.00      Prevence aneb jak předcházet krizovým situacím v třídním kolektivu

Přednášející otevře téma, jak přemýšlet nad třídním kolektivem a jednotlivci v něm. Přinese návrhy, jak metodicky vytvořit blízké vztahy, přes které je možné kolektiv u/řídit. Navrhne, co dělat, když je situace opravdu komplikovaná a jak se do takové situace ideálně vůbec nedostat. V neposlední řadě rozebere, co všechno je třeba si zařídit s rodiči a vedením školy.

Mgr. Petr Šobra – psycholog, terapeut, pedagog, lektor a kouč

 

10.00–11.00    Kdo pomůže aneb mezioborová spolupráce u ohrožených dětí

Příspěvek se zaměří na možnosti a „hranice“ mezioborové spolupráce školy a dalších profesí či institucí. V teoretické rovině bude věnován prostor tématům, jako je legislativní vymezení pojmu ohrožené dítě (podle §6 zákona o sociálně-právní ochraně dětí), co je to oznamovací povinnost (podle trestněprávních předpisů a zákona o sociálně-právní ochraně dětí) a kdy a jak „správně“ podat trestní oznámení, jaké informace můžeme sdílet s orgány sociálně-právní ochrany dětí, jaká jsou opatření sociálně-právní ochrany dětí, jaká je místní příslušnost orgánů sociálně-právní ochrany dětí, soudů a policie. V praktické rovině uvede přednášející příklady, v čem nám může pomoci psychiatr, psycholog, sexuolog či neurolog. 

Mgr. Veronika Andrtová – sociální pracovnice, zástupkyně ředitele Dětského krizového centra

 

11.00–11.30    Přestávka  

11.30–12.30    Zvládání krizových situací aneb jak s žáky pracovat – „první psychická pomoc“

Současná doba přináší velké změny do škol a praxe pedagogů, kteří čelí velkému nárůstu psychických problémů žáků. Více než dříve jsou nuceni řešit krizové situace ve škole a náhle vzniklé zhoršení psychického stavu. Na tyto situace ale nejsou odborníci pracující ve školách dostatečně připravováni a krizová intervence není běžnou kapitolou jejich vzdělávání. Přednáška nabízí základní pojmy a teorii tzv. první psychické pomoci. Dále pak techniky pro vedení rozhovoru s žákem v krizové situaci, postupy řešení těchto situací, reflexi vlastní profesionální role a možnosti podpory pedagogů.

Mgr. Jana Březinová – školní speciální pedagožka – etopedka, lektorka, supervizorka

 

12.30–13.30    Interakce uvnitř školy aneb systém řešení krizových situací ve škole

Aktuální situace ve školách, kdy čelíme zvýšenému nárůstu psychosociálních patologií u žáků a jejich rodin, přináší do praxe pedagogů, asistentů pedagogů, ředitelů škol a jejich zástupců nové výzvy a změny. Čelí náročným situacím, kdy se musí rychle rozhodovat o možném řešení, spolupracovat nejen uvnitř školy, ale také s externími organizacemi (PPP, OSPOD, DKC, SVP, Policie ČR, neziskové organizace aj.). Přednáška nabízí pohled do školy, jako do instituce, která má svá pravidla a postupy při řešení krizových situací, ale také zájem o podporu a pomoc žákovi a jeho rodině.
Součástí programu budou kazuistiky a následné vzájemné sdílení.

Mgr. Petra Kaprálková – speciální pedagožka, zástupkyně ředitele školy, mentorka

 

13.30–14.00    Přestávka

14.00–15.00    Zdravé třídní klima aneb jak podpořit třídní kolektiv poté, co se něco stalo

Přednášející přinese doporučení, jak ošetřit třídní kolektiv poté, co se ve třídě či škole odehrála mimořádná událost (např. agresivní záchvat spolužáka, sebepoškozování spolužáka aj.), jak pracovat s třídním kolektivem a jak podpořit celkovou (psychickou) pohodu žáků, obzvlášť v této náročné době.

Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D. – psycholožka, školní psycholožka

Konference je akreditována MŠMT v systému DVPP.

 

Termín konání:

1. 12. 2022

 

Cena:

1 190 Kč, při objednávce do 30. 9. 2022

1 490 Kč, při objednávce od 1. 10. 2022

 

Místo konání konference:

Prostory SVČ Jednička, Truhlářská 1113/8, Praha 1

 

V případě potřeby dalších informací nás neváhejte kontaktovat na adrese seminare@pasparta.cz

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: