Pohybové a zájmové aktivity pro děti s SPU, ADHD, autismem a s jinými hendikepy

Novinka
1 090 Kč
Skladem

Provede Mgr. Dana Cejpková

21. listopadu 2024

9—16

Detailní informace

Detailní popis produktu

Pohybové a zájmové aktivity pro děti s SPU, ADHD, autismem a s jinými hendikepy

Školy i volnočasová zařízení se stále častěji dostávají do situace, kdy musí řešit otázku zapojení dětí s různými hendikepy do pohybových a zájmových aktivit. Jak s nimi pracovat individuálně, ale zároveň je i integrovat do skupiny vrstevníků? Jak je motivovat a pracovat s jejich případnou nechutí k podobným aktivitám?

Účastníci se naučí, jak fungují základní terapeutické metody při práci s dítětem s hendikepem a naučí se jak tyto děti začlenit do výchovně vzdělávacího procesu. Získají odpovědi na konkrétní otázky, které aktuálně řeší při integraci dítěte v hodinách tělesné výchovy a při zájmových aktivitách.

Workshop je určen pro všechny zájemce, kteří přicházejí s různými pohybovými a zájmovými aktivitami dětí do styku a zároveň se potřebují vyrovnat také s přítomností dětí s hendikepem v kolektivu – pro pedagogy mateřských škol, základních škol, pedagogy volného času, asistenty pedagoga a další zájemce.

Co s sebou?

Doporučujeme vzít si sportovní oblečení a obuv vhodnou do tělocvičny (bílá, čistá podrážka).

Webinářem provede

Mgr. Dana Cejpková

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy. Dlouhodobě se zabývá prací s dětmi, včetně těch se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve svém volném čase vede v Sokole Libeň oddíl předškolních dětí a rodičů a dětí, pro které organizuje letní a zimní pobyty. V Ústřední škole České obce sokolské vzdělává budoucí cvičitele v oblasti vývojové psychologie a pedagogice.

Z obsahu

— Děti s různými diagnózami a práce s nimi (např. dyspraxie, ADHD, ADD).

— Čím se dítě s autismem odlišuje od intaktních vrstevníků: diagnostická triáda (verbální a neverbální komunikace, představivost, sociální interakce) s videoukázkami chování dítěte s PAS na cvičební jednotce.

— Jaké metody je možné použít při práci s dítětem s hendikepem – TEACCH program, metoda VTI, ABA.

— Jak předcházet problémovému chování dítěte v kolektivu.

— Jak dítě k pohybovým aktivitám motivovat.

— Jak s dítětem pracovat individuálně a zároveň jej začlenit do kolektivu.

— Role asistenta pedagoga např. v hodině tělesné výchovy, příp. při volnočasových aktivitách.

— Příklady z praxe a nácvik konkrétních aktivit. Řešení konkrétních dotazů účastníků kurzu.

Kde se potkáme?