Škola a vše kolem ní v aktuálních otázkách a odpovědích – podzim 2023
Detailní popis produktu
Srdečně vás zveme na podzimní konferenci Škola a vše kolem ní v aktuálních otázkách a odpovědích. Akci plnou na praxi a aktuální témata zaměřených příspěvků, která je určena pro učitele 1. stupně a 2. stupně ZŠ, gymnázií, SOŠ, SOU, asistenty pedagoga, ředitele škol a další zájemce.
Program odborné konference
Časová dotace konference je 8 hodin, odborný program bude proložen prezentací literatury a pracovních pomůcek
9.00–9.05
Zahájení
9.05–9.45
„Oslovujte mě ve středním rodě“
Stále více dětí a dospívajících se hlásí k nějaké z forem poruch pohlavní identity. Jak s tímto tématem pracovat v rámci školy? O své zkušenosti se podělí pedagožka a ředitelka základní školy a gymnázia. Jak k této problematice přistupovat z formálního hlediska a kde z pozice pedagoga hledat podporu pro samotné dítě a třídní kolektiv?
PhDr. Jitka Kendíková
ředitelka ZŠ a gymnázia – školy s dobrou praxí v oblasti společného vzdělávání, autorka odborných publikací
9.45–10.30
Tripartity jako nástroj hodnocení i řešení problémů
Tripartity či triády neboli vzájemné setkání učitele, rodičů a žáka se stává oblíbenou formou třídních schůzek. Kromě samotného hodnocení práce a prospěchu žáka je lze využít jako nástroj při řešení problému, ale také pro sledování pokroků dítěte. Jaké jsou výhody těchto setkávání, čemu se v komunikaci s rodiči a dětmi věnovat, na co klást důraz a čemu se naopak vyhnout?
Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D.
psycholožka a školní psycholožka
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
PŘESTÁVKA
11.00–11.45
Umělá inteligence ve škole
Představíme si vzdělávací materiály z oblasti umělé inteligence a na konkrétních příkladech ukážeme, jak je zavést do výuky. Nabídneme tipy na AI nástroje, které mohou pomoci při přípravě pedagogů.
Eva Nečasová
11.45–12.30
Informace a síla příběhů
Jak být dětem průvodcem v mediální džungli? Zdá se téměř nemožné přizpůsobovat se neustále měnícímu se mediálnímu prostředí, přesto musí výchova na novinky reagovat a škola nabídnout odpovídající vzdělávací obsah. Nástup nových médií, rozvoj internetu, vliv sociálních médií a rozpínající se digitální prostředí významně proměnilo informační prostředí a více než kdy jindy upozornilo na důležitost mediální výchovy. Základní pravidla pro kritické čtení médií totiž můžeme aplikovat na knihy stejně jako výstupy umělé inteligence.
Mgr. Klára Smolíková
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
PŘESTÁVKA NA OBĚD
13.30–15.00 Praktický workshop dle výběru účastníka
Workshop 1: Základy duševní hygieny žáků a studentů
Workshop se zaměří na zprostředkování tématu duševní hygieny žákům a studentům. Využití pracovních listů pro práci s tématem. Ukázka vhodných metod, aktivit, reflexí. Sdílení a zodpovídání otázek.
Mgr. Jaroslava Budíková
speciální pedagožka pracující v PPP, autorka odborných publikací
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Workshop 2: „Vyprávějte příběh knihy“
Vzbudit v dětech zájem o četbu a přiblížit svět knih mohou nejen příběhy v knihách ukryté, ale též příběhy knih samotných. Workshop představí některé ze strategií, jak děti seznámit s knihami, naučit je aktivně knihy vyhledávat, prozkoumávat, hovořit o nich, hrát si s nimi i vytvářet vlastní příběhy. Účastníci si odnesou inspiraci, jak motivovat žáky nejen ke čtení, ale též k vlastnímu psaní či tvorbě komiksů. Dokonce si vyzkouší, jak pomocí jednoduché makety dotvořit příběh a vyrobit si vlastní knihu.
Mgr. Klára Smolíková
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Termín konání:
7. 11. 2023
Cena:
1 090 Kč, při objednávce do 30. 6. 2023
1 290 Kč, při objednávce do 15. 9. 2023
1 490 Kč, při objednávce od 16. 9. 2023
Místo konání konference:
Prostory SVČ Jednička, Truhlářská 1113/8, Praha 1
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V případě potřeby dalších informací nás neváhejte kontaktovat na adrese seminare@pasparta.cz
Novela zákona o pedagogických pracovnících ruší akreditace vzdělávacích programů průběžného prohlubujícího vzdělávání pedagogických pracovníků. Zároveň již není akreditace vzdělávacích programů prohlubujícího vzdělávání podmínkou pro čerpání finančních prostředků z dotačních programů, zejména z tzv. šablon Operačního programu Jan Amos Komenský nebo výzev v rámci Národního plánu obnovy.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.